hvornår blev disney juleshow sendt første gang
Disney’s juleshow blev første gang sendt på dansk tv den 27. december 1960.
Kort svar
- Den amerikanske special “From All of Us to All of You” blev produceret og vist første gang i USA den 19. december 1958.
- I Danmark blev programmet første gang vist tirsdag den 27. december 1960 på dansk tv.
Lidt ekstra jule-nørderi
- Programmet hed oprindeligt “From All of Us to All of You” og var en særlig juleudgave af Walt Disneys tv-program på ABC.
- I Danmark blev det i de første år sendt under navnet “Disneyland” og først senere kendt som “Disneys Juleshow”.
Traditionen i dag
- I dag er det blevet en fast dansk juletradition, hvor juleshowet sendes på DR1 juleaftensdag kl. 16.
- Hvert år samler programmet tæt på en million danskere foran skærmen og er stadig blandt de mest sete udsendelser i juletiden.
TL;DR: Disney’s juleshow i Danmark startede 27. december 1960 – og har siden udviklet sig til en fast juleaftentradition.
Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.