waarom speelt fc groningen met rouwband
FC Groningen speelt dit weekend met rouwbanden omdat de club rondom de thuiswedstrijd een officiële In Memoriam organiseert voor in 2025 overleden supporters van de club.
Aanleiding rouwbanden
- FC Groningen heeft bekendgemaakt dat er zaterdag een herdenkingsmoment plaatsvindt voor overleden supporters uit 2025, samen met fans, sponsors, medewerkers, staf en spelers.
- In dat kader wordt in het stadion stilgestaan bij hun nagedachtenis en dragen spelers rouwbanden als zichtbaar teken van respect en verbondenheid.
Wat houdt de herdenking in?
- De club organiseert een speciaal In Memoriam-moment rond de wedstrijd waarbij de namen van overleden supporters worden herdacht.
- Het past in een bredere traditie bij Nederlandse clubs om bij zo’n collectieve herdenking het team met rouwband te laten spelen als gebaar richting de achterban.
TL;DR: FC Groningen speelt met rouwbanden vanwege een In Memoriam- herdenking voor in 2025 overleden supporters van de club.
Informatie gebaseerd op openbaar nieuws en clubcommunicatie. “Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.”