hoe noemen de puerto ricanen zich in de west side story

In West Side Story noemen de Puerto Ricanen zichzelf “Sharks” – dat is de naam van de Puerto Ricaanse bende die tegenover de witte bende, de Jets, staat.
Korte uitleg
- De straatbende van de Puerto Ricanen heet de Sharks.
- De witte (voornamelijk Amerikaans-blanke) jongens heten de Jets.
Context in het verhaal
- De Sharks zijn de groep migranten uit Puerto Rico in de New Yorkse wijk waar het verhaal zich afspeelt.
- Personages als Bernardo, Maria en Anita worden expliciet beschreven als Puerto Ricaanse immigranten en horen bij de Sharks (Bernardo/Anita volledig, Maria als “Shark girl”).
Dus: als in de film of musical over “the Sharks” wordt gesproken, gaat het over de Puerto Ricanen.
Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.