hvornår blev disneys juleshow sendt på dansk tv for første gang?

Disneys juleshow blev sendt på dansk tv for første gang den 27. december 1960 på Danmarks Radio, under titlen “Disneyland” og med engelsk tale og danske undertekster.
Lidt ekstra kontekst
- Programmet hed oprindeligt “From All of Us to All of You” og blev lavet i 1958 til den amerikanske kanal ABC.
- I Danmark blev det først senere kendt under navnet “Disneys Juleshow”, som efterhånden er blevet en fast juleaftentradition.
Så svaret på “hvornår blev Disneys juleshow sendt på dansk tv for første gang?” er: 27. december 1960.
Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.