Man siger typisk “Eid Mubarak” i forbindelse med de to muslimske højtider, Eid al‑Fitr (slutningen på Ramadan) og Eid al‑Adha (offerfesten).

Hvornår siger man “Eid Mubarak”?

  • selve Eid‑dagen , fra om morgenen efter Eid‑bønnen og resten af dagen.
  • Mange begynder også at sige det allerede aftenen før , når det er bekræftet, at næste dag er Eid (lidt som “godt nytår” ved midnat).
  • Hilsenen bruges ofte flere dage under Eid‑højtiden , da selve festen traditionelt varer mere end én dag.

Et enkelt eksempel:
Hvis det er første dag af Eid al‑Fitr, og du møder en muslimsk kollega om morgenen på arbejde, er det helt passende at sige “Eid Mubarak” som en venlig festlig hilsen.

Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.