Danmark har vundet EM i fodbold én gang, nemlig ved EM i 1992 i Sverige, hvor landsholdet sensationelt blev europamestre.

Hvornår vandt Danmark EM i fodbold?

  • Danmark vandt EM i fodbold i 1992.
  • Turneringen blev spillet i Sverige, og finalen blev afviklet i Göteborg.
  • Det er stadig Danmarks eneste EM-titel i fodbold.

Finalen mod Tyskland

  • I finalen slog Danmark det daværende, samlede Tyskland med 2–0.
  • Målene blev scoret af John Jensen og Kim Vilfort, som begge er blevet ikoniske skikkelser i dansk fodboldhistorie.

Den vilde baggrundshistorie

  • Danmark var egentlig ikke kvalificeret, men kom sensationelt med, da Jugoslavien blev udelukket kort før slutrunden.
  • Holdet gik hele vejen fra “reserveløsning” til europamestre, hvilket ofte beskrives som en af de største overraskelser i international fodbold.

Hvorfor taler alle stadig om EM 92?

  • EM-triumfen i 1992 omtales tit som en af de største og mest uventede præstationer i dansk sport nogensinde.
  • For mange danske fans står EM 92 som det øjeblik, hvor Danmark for alvor trådte ind på fodboldens europæiske topniveau.

TL;DR: Danmark vandt EM i fodbold i 1992, ved at slå Tyskland 2–0 i finalen i Sverige.

Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.