NOCCO Carnival beskrivs som en söt, somrig energidryck med smak av exotiska frukter, ungefär åt tropisk/fruktcocktail-hållet snarare än en specifik frukt.

Vad smakar NOCCO Carnival?

  • Officiellt beskrivs smaken som ”exotiska frukter” – alltså en blandning av tropiska frukter snarare än t.ex. bara ananas eller mango.
  • Smakprofilen brukar upplevas som söt, fruktig och ganska artificiell/”godisaktig”, typ som en tropisk läsk eller isglass.
  • Den togs fram som en somrig limited edition inspirerad av karneval, färgglada parader och intensiva rytmer, vilket återspeglas i den lätt ”festliga” fruktblandningen.

Hur upplever folk smaken?

Vissa tycker att NOCCO generellt smakar fräscht och fruktigt, medan andra upplever den som väldigt syntetisk och kemisk i smaken.

  • Fans av NOCCO brukar beskriva Carnival som:
    • Somrig och fräsch
    • Söt men inte lika tung som klassisk energidryck
    • Bra om man gillar andra tropiska NOCCO-smaker
  • Kritiker av NOCCO generellt tycker ofta:
    • Att dryckerna smakar konstgjort
    • Att smakerna påminner mer om arom/essens än ”riktig” frukt

Kort om innehållet (som påverkar smaken lite)

  • Kolsyrad dryck med BCAA, koffein, grönt te-extrakt och vitaminer.
  • Sötad med sötningsmedel (inte socker), vilket ger den typiska ”light-/energidrycks-sötman”.

TL;DR

NOCCO Carnival smakar som en söt, kolsyrad energidryck med tydlig tropisk/exotisk fruktmix – tänk tropisk godis-/isglasssmak snarare än naturlig juice.

Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.