FC Groningen speelt dit weekend met rouwbanden omdat de club rondom de thuiswedstrijd een officiële In Memoriam organiseert voor in 2025 overleden supporters van de club.

Aanleiding rouwbanden

  • FC Groningen heeft bekendgemaakt dat er zaterdag een herdenkingsmoment plaatsvindt voor overleden supporters uit 2025, samen met fans, sponsors, medewerkers, staf en spelers.
  • In dat kader wordt in het stadion stilgestaan bij hun nagedachtenis en dragen spelers rouwbanden als zichtbaar teken van respect en verbondenheid.

Wat houdt de herdenking in?

  • De club organiseert een speciaal In Memoriam-moment rond de wedstrijd waarbij de namen van overleden supporters worden herdacht.
  • Het past in een bredere traditie bij Nederlandse clubs om bij zo’n collectieve herdenking het team met rouwband te laten spelen als gebaar richting de achterban.

TL;DR: FC Groningen speelt met rouwbanden vanwege een In Memoriam- herdenking voor in 2025 overleden supporters van de club.

Informatie gebaseerd op openbaar nieuws en clubcommunicatie. “Information gathered from public forums or data available on the internet and portrayed here.”